1999 Canada

In de zomervakantie hebben we een hotel/motelreis van Vancouver naar Calgary gemaakt.

9 juli

Vanaf Schiphol vlogen we met Martinair rechtstreeks naar Vancouver. We vertrokken om 13.00uur en kwamen rond 13.00uur plaatselijke tijd aan.

Op het vliegveld van Vancouver hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar ons hotel Sandman Inn in downtown Vancouver gereden.

10 juli

Vandaag hebben we de bezienswaardigheden van Vancouver bekeken, zoals Stanley Park met het Vancouver Aquarium en de totempalen. Ook zijn we naar het Harbour Centre gegaan waarvan je een mooi uitzicht hebt op Vancouver, de haven en de bergen.

11 juli

Met een watervliegtuig zijn we van de haven van Vancouver naar de haven van Victoria op Vancouver Island gevlogen. Daar vandaan vertrok de orca tocht in een zodiacboot. In het begin was het wat mistig, maar het werd spoedig beter weer en we hebben diverse orca’s gezien. Met de bus zijn we weer terug gebracht naar Vancouver en in de avond hebben we nog Grouse Mountain in Vancouver North bezocht.

12 juli

Het was tijd om Vancouver te verlaten. Via Highway 1 reden we naar Hope, waar we verbleven in de Slumber Lodge.

13 juli

Via Manning Provincial Park en Princeton reden we naar Penticton.

14 juli

Vandaag reden we eerst naar het zuiden door de Okanagan Valley naar Osoyoos. Vandaar reden we weer naar het oosten om uiteindelijk naar ons motel de Nort Shore Inn in Nelson te rijden.

15 juli

Van Nelson gingen we op weg naar Revelstoke, waar we ‘s-middags het “Giants Cedars Nature Trail” hebben gelopen en aan begin van de avond nog een klein stukje omhoog naar Mount Revelstoke zijn gereden.

16 juli

Vandaag een vrije dag in Revelstoke. We zijn naar Glacier National Park gereden waar we wat hebben gewandeld. Op de terugweg naar Revelstoke zijn we nog gestopt bij Hemlock Grove.

17 juli

Een lange reisdag op het programma. We reden via Kamloops naar Clearwater vlakbij Wells Gray Park. Aan het begin van de avond zijn we het park nog in geweest en reden we naar Helmcken Falls.

18 juli

Vandaag weer het Wells Gray Park in geweest. Via Dawson Falls reden we naar Clearwater Lake, waar we een kano hebben gehuurd. Op de weg terug zijn we nog gestopt bij Helmcken Falls. Toen we daar weg reden zagen we voor het eerst een zwarte beer.

19 juli

Vandaag weer verder gereden. Naar Jasper in Jasper National Park in de Rocky Mountains. We verbleven in Pocahontas Bungalows net buiten Jasper. Dit bleek ongeveer 40km ten oosten van Jasper te zijn, maar voor Canades begrippen is dit een klein eindje.

20 juli

Vandaag hebben we Maligne Canyon en Spirit Island op Maligne Lake bezocht. Zowel op de heen- als op de terugweg zagen we een zwarte beer.

21 juli

Met de Jasper Tramway zijn we naar Whistlers Peak geweest, waarvan je schitterend uitzicht hebt op Jasper en zijn omgeving. Daarna zijn we nog naar Athabasca Falls en Sunwapta Falls gereden. ‘s-Avonds hebben we nog in het warme water van Miette Hotsprings gelegen.

22 juli

Via de Icefields Parkway reden we vandaag naar Canmore. Een weg van Jasper naar Banff met alleen maar hoogtepunten .

23 juli

Vandaag hebben we Lake Louise en Morraine Lake bezocht. Twee meren met een schitterende kleur. Daarna zijn we doorgereden naar het Yoho National Park en bezochten we Takakkaw Falls en het Emerald Lake.

24 juli

We zijn vandaag met de kabelbaan naar Sulphur Mountain geweest. Voor de rest rustig aangedaan.

25 juli

De laatste reisdag. Een korte etappe van Canmore naar Calgary. In Calgary zijn we nog omhoog geweest in de Calgary Tower met uitzicht op de Rocky Mountains in het westen en de prairies in het oosten.

26 juli

De laatste dag in Canada. We hebben de dierentuin van Calgary bezocht en in de middag hebben we de huurauto op het vliegveld ingeleverd en aan het eind van de middag vertrok ons vliegtuig naar Amsterdam.

Video

De intro van de film van deze vakantie.