2017 Scandinavië

Een rondreis met de camper door Scandinavië stond ook nog op ons verlanglijstje. Dus huurden we in 2017 en reden we een route zoals op het onderstaande plaatje is aangegeven.

10 juli​

Op maandag 10 juli werd de camper bij ons thuis afgeleverd. Na een uitleg door de verhuurder gingen wij aan de slag om de camper in te pakken zodat wij dinsdag konden vertrekken voor een rondreis door Scandinavië.

11 juli

Op dinsdag vertrokken we rond 11uur op weg naar Travemünde (circa 500km) in Duitsland voor de nacht ferry naar Malmö in Zweden. Eerst nog even diesel tanken en een controle van de verlichting. Er bleek een lampje van de stadsverlichting defect te zijn. Eerst even langs Automat om het lampje te vervangen en dan op weg. In de buurt van Oldenzaal een lunch gegeten op een parkeerterrein langs de snelweg. Na wat garage bezoeken in Duitsland vanwege een rood lampje die een systeem storing van de motor aangaf, kwamen we uiteindelijk een kwartier voor afvaart bij de Ferry aan.

12 juli​

Na een heerlijke nacht in een 4-persoons buitenhut kwamen we rond 7.15uur aan in Malmö. Het was een lange etappe (circa 450km) naar Otterbergets Bad & Camping in Hova, maar we hebben het rustig aan gedaan.

13 juli​

In de ochtend hebben we het dorpje Hova bezocht waar ook een ridderfestival bezig was. In de middag zijn Marleen en Patrick naar het strand geweest.

14 juli​

Van Hova naar een camping in Orsa gereden (circa 300km). Deze camping was een stuk groter en lag direct aan het Orsasjön meer. We hadden een hele mooie campeerplek met 4 meter aan beide kanten vrije ruimte. Tegenover ons was het meer.

15 juli​

Vandaag zijn we naar het Orsa Rovdjurspark in Grönklitt geweest. Een park met onder andere verschillende soorten beren, wolven, tijgers en lynxen. De dieren zitten in grote verblijven en zijn dan niet altijd te zien.

16 juli​

Een rustdag op de camping. Het was eigenlijk ook voor het eerst dat we een bewolkte en regenachtige dag hadden.

17 juli​

Een lange reisdag (circa 400km) naar Fagernes is Noorwegen. Tegen 20uur kwamen we op de camping aan en we hadden zo’n beetje het laatste plekje.

18 juli​

Vandaag zijn we naar Beito Husky Tours geweest. Een kennel van Husky honden. Het bedrijf biedt in de winter sleehonden tochten aan. In de zomer hebben ze Husky cart safari’s maar ook Husky puppy training activity. Dit laatste hebben wij gedaan.

19 juli​

Een rustdag op de camping. Wat wezen shoppen in Fagernes. In de middag hebben Marleen en Patrick zich vermaakt in het meer.

20 juli​

We verplaatsen ons weer naar de volgende camping. Camping Sæbø in Øvre Eidfjord, een route van ongeveer 190km over de Hardangervidda. De Hardangervidda is de grootste hoogvlakte van Europa.

21 juli​

Een rustdag op de camping. Rustig aan gedaan op de camping en als avondeten pannekake.

22 juli​

Een reisdag naar de westkust en de fjorden. Circa 280km naar camping Preikestolen in Jørpeland vlakbij Stavanger.

23 juli​

Bert en Marleen zijn naar de Preikestolen gelopen. Dit is een uitstekende rots op 604meter boven een fjord en is een toeristische trekpleister. Het is een stevige wandeling van 2 uur heen en 2 uur terug. Eveline en Patrick bleven op de camping.

24 juli​

Een reisdag richting Kristiansand in het zuiden van Noorwegen (circa 250km) met aansluitend de ferry aar Hirtshals in Denemarken. Dit laatste was nog even spannend… Als allerlaatste op de boot en het fietsenrek stak buiten de boot.

25 juli​

Een rustige reisdag naar Billund (circa 290km).

26 juli​

En als je in Billund bent, ga je naar Legoland!!

27 en 28 juli​

Donderdag 27 juli vertrokken we al vroeg richting Amersfoort (circa 700km). Aan het eind van de middag kwamen we thuis aan. ’s Avonds de camper van binnen schoongemaakt. Op vrijdag is de camper door de wasstraat gegaan, zodat deze aan de buitenkant ook schoon werd. Om half 1 kwam de verhuurder de camper weer ophalen. We zullen de camper gaan missen, want we hebben een heerlijke vakantie gehad!