2003 Canada / USA

Verslag 13: van Campbell River naar Victoria

31 juli

Vandaag zijn we verder gereden naar Ucluelet. Dit is een klein plaatsje aan de west kust van Vancouver Island. Vandaag en morgen zitten we hier in een motel (omdat alle campings vol waren – zie verslag 12). Na aankomst zijn we naar een toeroperator gegaan om de zeekajaktoer te betalen die we een aantal dagen geleden telefonisch hadden geboekt.Verder vandaag niet veel gedaan, behalve dat het misschien leuk is om te vermelden dat we onderweg naar Ucluelet in Port Alberni een winkel zijn tegengekomen die onder het kopje “Ethnic Foods” allemaal Nederlandse spullen verkocht (boerenkool, kapucijners, vruchtenhagel, appelstroop enz enz). De vruchtenhagel en de appelstroop konden we niet laten staan, dus die hebben we gekocht!

1 augustus

Om 9 uur stonden we weer bij de toeroperator om ons te laten “aankleden” voor de kajaktoer. Met een gids en 2 andere toeristen zijn we de Grote Oceaan opgegaan voor een tocht van zo’n 4 uur. Echt ver de oceaan op zijn we niet geweest, maar we hebben wel zeesterren gezien van bijna 70 cm doorsnee, zeekomkommers en enorme zeeslakken. Het water was erg helder dus we konden alles goed zien. Ik heb ook nog wat foto’s genomen met mijn wegwerp onderwater cameraatje, maar die zijn tot op heden nog niet ontwikkeld, dus ik weet niet of ze wel zijn gelukt. Verder hebben we geen digitale foto’s van de tocht genomen, omdat we het niet aandurfde om de camera mee te nemen. Rond half 2 waren we uiteindelijk weer terug op onze motelkamer en na de was te hebben gedaan zijn we doorgereden naar Tofino. Onderweg hier naar toe kom je langs Long Beach waar je altijd wel mooie foto’s kan nemen (zie foto).

2 augustus

Vandaag verder gereden naar Parksville. De reis ging voorspoedig (de afstand was dan ook niet erg groot), dus we kwamen al rond kwart voor 3 aan, terwijl we onderweg ook nog anderhalf uur gestopt hebben om bij een fotozaak weer een aantal foto’s op CD te laten branden. De camping ligt helaas niet aan het strand en ook wat buiten de stad, zodat we geen zin meer hadden om nog veel te doen vandaag. Wel hebben we sinds bijna 2 maanden weer eens bereik met onze mobiele telefoon!

3 augustus

Vanochtend eerst met de camper Parksville ingereden om wat boodschapjes te doen. Dit is op zich wel gelukt, maar het was er ontzettend druk en moeilijk parkeren met onze 28ft camper! Het was er zo ongewoon druk omdat 4 augustus British Columbia dag is en dan is iedereen hier vrij. Men had dus en een lang weekend en het was mooi weer, dus ging iedereen op weg naar het strand. Het was in ieder geval de eerste file die we deze vakantie gezien hebben. Doordat we al die drukte niet meer gewend zijn, zijn we snel weer teruggereden naar de camping en hebben we de rest van de dag lekker rustig aan gedaan!

4 augustus

Het werd weer hoog tijd om door te rijden naar een andere camping. Dit keer was ons oog gevallen op het Beaver Lake Resort in Lake Cowichan. Dit bleek een goede keus te zijn, want de plaatsen waren enorm groot, de camping verder niet al te druk en je hebt een meer op 100 meter afstand van je camper. Omdat we ook weer toe waren aan wat sportiviteiten hebben we wederom twee kajakken gehuurd voor morgen. Onderweg zijn we nog gestopt bij het plaatsje Chemainus, waar we de muurschilderijen hebben bekeken.

5 augustus

Van 10 tot half 3 hebben we gekajakt op het Lake Cowichan meer. Op zich was dit wel leuk: het weer was erg mooi en het water helder, maar meer dan wat boomstammen in het water was er niet te zien. Eenmaal terug op de camping hebben we weer wat wasjes gedraaid en verder hebben we rustig aan gedaan.

6 augustus

Om 10 uur zijn we verder gereden van Lake Cowichan naar de hoofdstad van British Columbia (dat is dus Victoria!!). Hier hadden we ook al een camping besproken en bij aankomst bleek dit een enorme camping te zijn die pal aan de snelweg ligt en waar een spoorlijn door heen loopt. Gelukkig gaan de treinen maar een paar keer per dag, maar ze toeteren erop los dat het een lieve lust is! De plaatsen zijn wel vrij groot, het sanitair is er redelijk schoon en we hebben mobiel bereik en we kunnen hier eindelijk weer het internet op met onze laptop: wat wil je nog meer?? Nog een pluspunt is dat de bus zo ongeveer voor de camping stopt, zodat we de bus konden nemen naar downtown Victoria. Dat hebben we dan ook meteen gedaan, zodat we lekker konden gaan winkelen en we zijn ook nog naar het museum geweest.

7 augustus

Doordat ik gisteravond vroeg naar bed was gegaan in verband met migraine, stond ik vanochtend al weer vroeg naast m’n bed. Na het douchen, het ontbijt en het beantwoorden van de e-mail zijn we eerst met de camper naar “The Butterfly Gardens” gereden en daarna door naar “The Butchart Gardens”. Aan de foto’s is duidelijk te zien wat wat is: in The Butterfly Gardens vliegen er 20.000 vlinders rond en in de Butchart Gardens staan duizenden planten en bloemen. Door het mooie weer was het op allebei de plaatsen prima fotograferen en filmen. Rond 4 uur waren we weer terug op de camping en hebben we dit verslag afgemaakt en op internet gezet. Verder rustig aan gedaan, want morgen moeten we vroeg op om de veerboot naar Vancouver te halen en overmorgen hebben we nog om de camper van binnen en van buiten te poetsen en dan moeten we de camper alweer inleveren (huil, huil!!).