2003 Canada / USA

Verslag 7: van Revelstoke naar Nordegg

24 juni

Vandaag zijn we doorgereden naar Revelstoke. In dit plaatsje zijn we al 2 keer eerder geweest, maar we hebben hier nog nooit op een camping gestaan. De camping lag vlak bij Revelstoke en was klein (50 plaatsen) maar erg netjes en rustig. Ze hadden er zelfs een modem connectie zodat we het vorige verslag (verslag 6) konden uploaden. Verder is er in de zomermaanden veel te doen in “downtown”, maar toen wij er waren hadden ze net de Duitse muziekdagen. We zijn er wel naar toe geweest, maar na 2 van die jodelliedjes was de lol er wel snel af. Wel hebben we het Revelstoke Railway Museum bezocht, met een overzicht van de aanleg van de spoorlijn door de Rocky Mountains. De dag begon zonnig maar al snel nam de bewolking toe, het bleef in ieder geval wel droog.

25 juni

Vandaag hebben we niets bijzonders gedaan. Alhoewel we meer dan 300 km hebben gereden (weg nr. 23 Noord afgereden naar de Mica dam) was dit echt verspilde moeite. Het weer was niets en de dam was ook niets! Wel onderweg een niet nader te identificeren dier langs de kant van de weg gezien (was het een bever of een stekelvarken of nog wat anders?) en een hert (die we erg mooi op de film hebben kunnen zetten).

26 juni

Tijd om verder te gaan. Eerst door het Glacier N.P. terug naar Golden, waarna we via het Yoho N.P. naar Lake Louise in Banff N.P. reden. Persoonlijk vind ik dit (samen met Jasper en Vancouver Island) een van de mooiste gebieden in Canada. Bergen, moerassen, sneeuw, zon, gletsjers en veel wilde dieren, je kan hier alles vinden. Doordat we weer een tijdgrens over gingen (+ 1 uur) kwamen we rond 3 uur op de camping aan. We hebben nog even gewinkeld en daarna zijn we uit wezen eten en ’s avonds zijn we vast even naar het meer Lake Louise geweest. Doordat het regende was er helaas niet veel aan.

27 juni

De zon!!! Eindelijk is het mooi weer geworden. Vanochtend als een haasje weer naar het meer Lake Louise gereden (prachtige foto’s genomen – zie foto boven) en daarna naar Moraine Lake (zie foto rechts). Voor de lunch hebben we even buiten het plaatsje Lake Louise de gondola (stoeltjeslift) incl. lunch geboekt. Hierdoor konden we eerst een lunch buffet krijgen (2 soorten soep, warm en koud buffet, taartjes toe en alles incl. koffie, thee of ijsthee) en daarna neem je de stoeltjeslift naar boven. Prijs van dit alles nog geen 26 dollar per persoon, waarvan 6 dollar voor de lunch is. Niet echt duur dus! Boven op de berg hebben we een gratis tocht gemaakt met een gids (van 50 minuten) en hebben we wat foto’s kunnen maken. Helaas stond de zon nu de verkeerde kant op en zijn deze foto’s niet zo mooi geworden. Rond 16.00 uur waren we weer terug op de camping. Even over de foto’s in dit verslag: de vogel is een Clark’s Nutcracker, de “eekhoorn” met eten in z’n poten is een Golden-Mantled ground squirrel en diegene zonder eten in z’n poten is een Columbian ground squirrel.

28 juni

Vandaag van Lake Louise naar de volgende camping gereden (David Thompson Resort) vlakbij het plaatsje Nordegg. De camping was niets en Nordegg is ook 3 huizen en 1 kip. Tot onze grote verbazing was de camping bijna helemaal volgeboekt en konden we alleen nog een plaatsje krijgen zonder hook-up (dus geen water, geen elektriciteit en geen rioolaansluiting). Op zich is dat niet zo erg als de voorzieningen van de camping verder in orde zijn, maar met 2 douches voor 200 plaatsen (is ong. 500 personen!) dan wordt het wel erg krap. We wilden dan ook eigenlijk niet 2 nachten blijven zoals we van plan waren, maar slechts 1. Doordat het weer echter heel erg mooi is, besloten we toch maar door te bijten en een extra dagje op deze camping te blijven

29 juni

Bert kwam na het douchen de camper in lopen met de mededeling dat hij direct weg wilde! Zijn douche was er na 2 minuten mee opgehouden en wilde niet meer aan. De overige details zal ik niet op het web zetten, maar het was voldoende om meteen weg te willen. Maar we wilden het toch ook niet te snel opgeven, want je kan vlakbij de camping een helikoptervlucht maken en aangezien we dat beiden nog nooit hebben gedaan, hebben we ons maar een 20 minuten vluchtje geboekt. Bert heeft het ontzettend naar z’n zin gehad op deze vlucht, maar ik durfde pas na 10 minuten 1 hand van de stoel los te maken om een foto te maken! Toen we weer veilig en wel op de grond stonden moest ik wel toegeven dat het heel spectaculair was (zie foto’s).